Spelinspektionen kan inte hjälpa spelare om det uppstår problem med utbetalningar eller användarvillkor. Använd Spelpaus.se om du vill stänga av dig från spel. Du hittar många svar under våra frågor och svar.

Konsumentverket

Anmäl marknadsföring eller oskäliga användarvillkor hos: 
Konsumentverket.se

ARN

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) prövar tvister som överstiger 1 000 kronor.
Arn.se

Stöd vid spelproblem

Kontakta Spelinspektionen via webbformuläret nedan

Har du frågor, klagomål, tips om spelmarknaden och spelbolag eller Spelpaus.se?

Vad gäller ditt ärende?
Vem är du eller vem företräder du?

Klagomål och tips är viktiga för oss! Med hjälp av dessa uppmärksammas vi på aktuella konsumentproblem och vi får värdefull information om hur spelmarknaden verkligen fungerar.

När vi tagit emot ditt meddelande

Vi kommer att svara dig så snart som möjligt. Om du angett en e-postadress kommer du få en bekräftelse skickad till dig som bland annat innehåller ett så kallat diarienummer för ärendet.

Vi kan inte hjälpa dig med att kommunicera med ett spelbolag eller lösa en eventuell tvist. Istället kommer vi att analysera alla tips och klagomål och kan i vissa fall öppna tillsynsärenden mot enskilda spelbolag. Vid allvarliga regelöverträdelser kan spelbolaget få en sanktion eller sin licens återkallad. Spelbolaget kan dock överklaga Spelinspektionens beslut till domstol.

Hantering av personuppgifter

Om du anger namn och e-postadress när du kontaktar oss så kommer vi spara uppgifterna för att kunna svara dig. Tänk på att inte lämna mer uppgifter om dig själv än vad som är nödvändigt.

Här kan du läsa mer om Spelinspektionens behandling av personuppgifter.

Spelinspektionen är en statlig myndighet. Handlingar som kommer in till myndigheten blir därför som huvudregel allmänna handlingar som omfattas av offentlighetsprincipen. Personuppgifter kan alltid komma att lämnas ut med stöd av offentlighetsprincipen, med undantag för uppgifter som omfattas av sekretess.

Spelinspektionen, övrig kontakt